
Jouw geboortelijst in de winkel
Laat je persoonlijk begeleiden door ons, Camille & Charlotte, met eerlijk advies en geniet van een zorgeloze voorbereiding op de komst van je baby.
Hoe gaan wij te werk?

Maak 3 à 4 maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum een afspraak via onze online agenda of per mail. Tijdens jullie afspraak in de winkel zoeken we samen uit wat jullie nodig hebben maar ook wat jullie leuk vinden en bundelen we dit tot het perfecte lijstje, volledig op maat naar jullie wensen. Dit doen we a.h.v. de checklist en door naar jullie te luisteren en eerlijk...
Meer lezen
Na jullie afspraak ontvangen jullie een overzicht van wat we allemaal besproken hebben. Na jullie akkoord hierop zetten wij alles om tot een online geboortelijst en ontvangen jullie een login en code. Met deze login kunnen jullie de lijst bekijken en beheren. De code die we jullie doorgeven hebben mensen nodig om de geboortelijst online terug te vinden. Vergeet dit dus zeker niet op het geboortekaartje te vermelden!

Van zodra jullie baby geboren is vullen we de naam in en kan iedereen naar hartenlust geschenkjes kopen. De schenker kan kiezen om de pakjes zelf op te halen of te laten leveren bij jullie. Na elke aankoop ontvangen jullie een mailtje van ons met wat er cadeau is gedaan, door wie en ook een persoonlijke boodschap.

3 maand na de geboorte wordt de geboortelijst afgesloten tenzij anders afgesproken. Wij bezorgen we jullie een eerste digitaal overzicht van wat er cadeau is gedaan. Daarna nodigen we jullie graag opnieuw uit in de winkel om de lijst persoonlijk af te sluiten en de cadeaubon die jullie van ons krijgen te overhandigen.
Veelgestelde vragen
Wanneer maak ik een afspraak?
Maak 3 à 4 maanden voor de uitgerekende datum een afspraak via onze online agenda of via mail. We plannen dan samen een geschikte datum in, zodat er voldoende tijd is voor bestellingen en eventuele aanpassingen aan de lijst. Een afspraak is geheel vrijblijvend, maar zodra je een datum vastlegt, gaan we ervan uit dat je effectief een geboortelijst aanmaakt.
Wanneer zijn de afspraakmomenten?
Afspraken vinden plaats van dinsdag tot en met zaterdag. Via onze online agenda kunnen jullie de beschikbare momenten raadplegen. Geen geschikt tijdstip gevonden? Stuur ons dan een mailtje op hello@petitehistoirebaby.be, en we zoeken graag samen naar een oplossing.
Hoelang duurt een afspraak?
Een afspraak duurt gemiddeld 2,5 uur, afhankelijk van jullie wensen en vragen. Voor een tweede of derde kindje neemt dit doorgaans minder tijd in beslag, omdat er minder uitleg nodig is.
Kunnen we ons voorbereiden?
Neem vooraf even de checklist door (deze bezorgen we jullie na het inplannen van de afspraak). Kijk na wat je al in huis hebt en ontdek ons aanbod en onze merken op de webshop.
Is er een minimum lijstwaarde?
Nee, iedereen bepaalt zelf hoeveel items er op de geboortelijst komen. Houd er wel rekening mee dat er andere voorwaarden gelden voor kleinere lijstjes (minder dan €1000).
Zijn er aankoopverplichtingen?
Er geldt een aankoopverplichting op alle items die we speciaal voor jullie bestellen. Bijvoorbeeld een Tripp Trapp, buggy of commode, seizoensgebonden kleding en promoties.
Jullie ontvangen steeds een overzicht van de verplichte afnames en pas na jullie bevestiging gaat deze verplichting van kracht.
Kunnen we zelf wijzigingen aanbrengen?
Via het geboortelijstplatform kunnen jullie zelf wijzigingen aanbrengen. Zo kunnen jullie items toevoegen, aanpassen, prior zaken aanduiden, grotere items opdelen in kleinere bedragen en niet-verplichte items verwijderen
Wanneer kan de geboortelijst actief gezet worden?
Zodra de lijst online staat kan deze actief gezet worden. Altijd super handig want zo kunnen familie & vrienden vooraf al een aankoop doen. De naam van de baby wordt steeds ingevuld na de geboorte.

Wil je graag je geboortelijst bij ons?
Super leuk! Je kan een online afspraak maken of ons een mailtje sturen.